Samorząd regionalny zapowiada ogłoszenie postępowania, które wyłoni nowego operatora kolejowych połączeń pasażerskich. Nowa umowa zacznie obowiązywać z początkiem 2027 r. Kontrakt z przewoźnikiem ma obowiązywać przez sześć lat.
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o planowanych przez województwo warmińsko-mazurskie
zmianach w rozkładzie jazdy. W grudniu tego roku samorząd zamierza zwiększyć liczbę kursów na trasach z Olsztyna do Działdowa, Ełku i lotniska w rejonie Szyman. Zapowiada też, że dodatkowe połączenia pojawią się również na odcinku Olsztyn – Korsze – Giżycko – Ełk, gdy zakończy się trwająca elektryfikacja ciągu.
Przetarg wciąż jest przygotowywany
Więcej zmian w ofercie może przynieść jednak dopiero zawarcie nowej umowy na realizację dotowanych z kasy regionu przewozów kolejowych. Aktualny kontrakt z operatorem, którym jest Polregio, wygasa 31 grudnia 2026 r. Niebawem ma więc zostać ogłoszone zamówienie publiczne na świadczenie usług w kolejnych latach.
Na razie o założeniach samorządu wiemy niewiele. – Przewidywana data rozpoczęcia obowiązywania umowy o świadczenie usług publicznych to 1 stycznia 2027 r. Czas obowiązywania umowy wyniesie 72 miesiące – informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Zapewnia też, że nowy operator zostanie wyłoniony w trybie przetargu nieograniczonego. – Aktualnie jesteśmy w trakcie przygotowywania procedury przetargowej – usłyszeliśmy. Na razie region nie podaje konkretnej daty startu postępowania. Ogłoszenie o zamiarze jego publikacji pojawiło się już w czerwcu 2024 r.
Opóźnienie względem pierwotnych założeń
Przewiduje ono zakontraktowanie przewozów na liniach nr: 9 (magistrala Warszawa – Gdańsk), 35 (Szczytno – Ostrołęka), 38 (Olsztyn – Giżycko – Ełk – Białystok), 204 (Malbork – Braniewo), 216 (Olsztyn – Działdowo), 219 (Olsztyn – Szczytno – Ełk), 220 (Olsztyn – Bogaczewo), 221 (Olsztyn – Gutkowo), 353 (Poznań – Skandawa) i 747 (łącznik na lotnisko). Nie oznacza to, że przewozy będą prowadzone w takich właśnie relacjach i na wszystkich odcinkach wymienionych tras. Najprawdopodobniej siatka ciągów objętych obsługą nie ulegnie znaczącym zmianom w stosunku do stanu obecnego.
Zgodnie z danymi opublikowanymi w dokumencie UMWWM pierwotnie chciał ogłosić postępowanie już 15 czerwca tego roku. Jak na razie opóźnienie wynosi więc około kwartału.